La moartea unui site de reduceri

Nu se scrie prea mult în online despre site-urile de reduceri din perspectiva oamenilor implicaţi. De cele mai multe ori, postările sunt ale utilizatorilor care deplâng, în majoritatea cazurilor şi pe bună dreptate, disfuncţionalităţi ale acestora. Piaţa site-urilor de reduceri e una dinamică, în care adaptarea şi deschiderea către permanente schimbări şi investiţii reprezintă cheia bunei funcţionări a unui astfel de business. Astăzi s-a închis unul dintre pionierii acestei pieţe, GoldenDeals. Posibile motive aici.

Anul trecut piaţa era realmente sufocată de peste 120 de astfel de proiecte online. Părea uşor. Script simplu de 500 de euro, programator colaborator, 2 oameni de vânzări plătiţi pe comision şi gata, se aşteptau banii. Lucrurile s-au schimbat enorm în doar câteva luni, iar erorile de management au dus rapid zeci de site-uri la faliment.

În opinia mea, un site de reduceri bun are patru elemente de bază bine puse la punct: tehnic, marketing, vânzare şi customer support. Fără tehnic site-ul pur şi simplu nu ar exista sau funcţiona, deci e prima condiţie. Programator ieftin, site urât şi plin de erori deranjante. Marketing prost, zeci de mii de euro aruncate în vânt, rezultate ioc.

Partea mea preferată însă e vânzarea, pe care o consider esenţială. Poţi avea un site suberb şi investiţii de sute de mii de euro în publicitate, dacă nu ai oferte bune. Utilizatorul intră pe site şi nu găseşte nimic. Nici azi, nici mâine, nici peste o săptămână. Te va vizita zilnic? Nicidecum! Apasă pe X-ul din colţ şi caută altceva. Şi ajungem la ultimul punct, customer support. Astăzi am comandat o pizza prin voucher şi o colegă a sunat să ceară detalii. I s-a răspuns cu “Alo, deeeah!”. Mare greşală. Aproape la fel de mare precum mailurile şi telefoanele la care nu răspunde nimeni niciodată.

Odată cu închiderea GoldenDeals, mesajul e clar pentru toţi cei implicaţi în această piaţă: nu mai e uşor. Şi nu a fost niciodată, dar acum e din ce în ce mai greu. Cei care au impresia că site-urile de reduceri stau degeaba şi încasează comisioane se înşală amarnic. De cele mai multe ori, cheltuielile lor le depăşesc pe cele ale comercianţilor implicaţi în campanii. Iar conducerea acestora trebuie să înţeleagă o dată pentru totdeauna: oamenii sunt sufletul unui astfel de proiect. Nu poţi avea calitate cu oameni plătiţi prost, care vin şi pleacă după două săptămâni. Nu poţi avea profit cu un comision de nimic, ba mai mult, nici nu îţi acoperi cheltuielile.

Lucrurile merg spre bine când toate părţile câştigă. Oamenii cu mici afaceri îşi fac calculele temeinic înainte de lansarea campaniei, site-ul îşi respectă angajamentele, iar clienţii primesc  o reducere reală, beneficiază de o ofertă cu adevărat incredibilă. Ştiu că se poate, doar că, aşa cum scriam mai sus, nu mai e uşor. Iar dacă nu ai resursele necesare unei investiţii permanente, proiectul e ca şi inexistent.

12 comentarii la „La moartea unui site de reduceri”

  1. Sunt de acord cu toate argumentele pentru a construi un business solid dintr-un site de reduceri. Insa tot raman cu intrebarea: cat de putin profitabil a fost GoldenDeals.ro pentru ca investitorii sa ia decizia inchiderii lui (nici macar a vanzarii catre un concurent)?

  2. @Daniel- GoldenDeals mergea extraordinar anul trecut, insa piata s-a schimbat, alte categorii de produse au inceput sa vanda si parerea mea este ca nu au reusit sa se adapteze. De asemenea, pe la inceputul anului trecut nu erau nici agregatoarele, care percep comisioane procentuale din vanzari, deci incasari mai mici pentru site-uri. Desigur, poti alege sa nu apari in agregator, dar tot tu pierzi pentru ca vinzi mai putin, iar userii s-au obisnuit sa caute oferte acolo.

  3. Da, parca GoldenDeals nu era prezent in agregatoare. Dar stiu ca avea de ceva timp sectiune dedicata Travel.
    Sa inteleg ca mai mult de jumatate din comenzi sunt venite prin agregatoare?
    Merci.

  4. @Daniel- Da, cam asta e procentul, cu variatii in functie de vechimea proiectului. Daca oamenii de vanzari au obisnuit comerciantii cu comisioane mici, acestea nu mai pot urca. Oamenii s-au obisnuit sa-si cumpere de pe agregatoare si e firesc, acolo au de ales. Asa ca daca nu ai oferte competitive, nu ai cum sa vinzi suficient. Chiar si cei care intra din newsletter cunosc cel putin trei alte site-uri.

  5. In data de 9 ianuarie 2012 am facut comanda pe site-ul MyDeals.ro de o masuta de laptop, in valoare de 45 RON.

    Dupa diverse convorbiri cu furnizorul, a ramas ca masuta sa imi fie livrata in data de 13 aprilie 2012 (am vorbit cu dansul in repetate randuri si am inteles ca au fost niste probleme cu fabricarea acestor masute, insa am fost de acord intr-un final sa astept)

    Astazi l-am contactat din nou pe dansul si mi-a comunicat faptul ca dvs nu ati platiti nici unul din aceste vouchere, prin urmare nu poate face livrarea.

    Prin urmare, dupa 4 luni de asteptare, masuta nu mi-a ajuns, din cauze externe, care au legatura cu proasta gestionare a lucrurilor, si nici banii nu mi s-au returnat.

    Am incercat sa ii contactez pe cei de la MyDeals pe nr de tel 0746.933.257. insa nu mi s-a raspuns.
    Urmatorul pas este reclamatie direct la Protectia Consumatorului pentru frauda si nerespectarea obligatiilor de plata, si publicitatea bine-meritata pe forumuri si in cercurile cunoscutilor, pe Facebook si pe toate blogurile dedicate acestor reclamatii.

    Eu, ca si client, ma consider ca trebuia sa fiu anuntata din timp de nerespectarea platilor, ca sa pot lua masurile care se cuvin, insa nu am fost contactata in nici un moment in aceasta privinta, ba mai mult, nu mi se raspunde nici la e-mailuri. Cu siguranta a fost prima si ultima oara cand fac comanda de pe acest site, NU RECOMAND deoarece neseriozitatea este dusa la cote maxime!

    Neavand absolut nici un raspuns timp de 4 LUNI referitor la comanda mea, mailurile au fost ignorate cu desavarsite, nimeni nu raspunde la acel telefon, dimpotriva, mi se respinge, ultima solutie a fost reclamatia la OPC! Am fost astazi la OPC cu toate dovezile impotriva acestui site, asa ca va rog sa faceti si dvs acelasi lucru! Am postat si pe Facebook pe site-ul lor http://www. facebook.com/MyDeals.ro toate reclamatiile mele, insa mi-au fost sterse! Patronul este Mihai Gabriel Marginean, Str. IOVITA 12 BUCURESTI, si se va trezi cu o bine meritata amenda! Imi voi recupera banii chiar de-ar fi sa merg pana in panzele albe, si le voi face pe internet publicitatea pe care o merita… NU trebuie sa mai acceptam atata nesimtire crasa si bataie de joc! Daca aveti nevoie de detalii legate de firma „stimabilului” va rog sa imi scrieti pe acest site. Cei de la OPC mi-au dat dreptate si deja au inceput procedurile! Nu ne putem lasa calcati in picioare de un neica nimeni care habar nu are de minime reguli de bun simt in ceea ce priveste relatia cu clientii! Aceste tepe incredibile trebuie sa dispara si acest personaj Mihai Gabriel Marginean trebuie tras la raspundere in fata legii. Conditiile generale de vanzare a acestor vouchere, si nu numai ca sunt incomplete, dar sunt si ambigue, si pe asta probabil mizeaza si „stimabilul”. Va invit sa faceti reclamatie la OPC, acesta fiind primul pas, eu deja am facut acest lucru si am prezentat toate dovezile (copii de ecran ale voucherului, copii de ecran ale conditiilor de achizitionare a voucherelor, date despre firma, extras de cont care reprezinta dovada platii). Am luat deja legatura cu furnizirul caruia nu i s-au platit nici unul din aceste vouchere si i-am solicitat o declaratie, deoarece sunt hotarata sa merg si mai departe in demersurile mele. Reamintesc faptul ca nu numai mailurile si apelurile sunt ignorate cu desavarsire, dar reclamatia mea facuta pe Facebook a fost stearsa, prin urmare exista cineva care are timp sa citeasca toate aceste lucruri! Astfel de tepari trebuie sa dispara odata pentru totdeauna!

    1. Diana, imi pare tare rau sa aud asta. Tot ce pot sa spun este ca oamenii neseriosi pierd de fiecare data, mai devreme sau mai tarziu. Sper ca situatia ta sa se rezolve intr-un mod favorabil pana la urma.

  6. Buna ! Am observat ca ati discutat despre goldendeals.ro si la un moment dat s-a precizat ca ei nu erau pe agregatoare.As vrea sa te contrazic legat de asta pentru ca eu detin un agregator,destul de nou lansat ce-i drept, si i-am avut si pe goldendeals.Sincer si eu am ramas destul de surprins de inchiderea site-ului avand in vedere ca au avut mai multe aparitii media (chiar acum 5minute ma uitam la o stire protv in care apareau si ei ). Motivele pot fi multe dar cred ca tine foarte mult si de implicare. Multi dintre cei care au site-uri de reduceri asteapta sa le vina oferte , nu „alearga” dupa ele.Am observat asta din varietatea si calitatea pe care o au unele site-uri fata de altele.Am ramas surprins cand am vazut ca grouprice,un site de care eu nu auzisem inainte sa ma apuc de agregator,avea 90 de oferte in timp ce „granzii” gen fundeal sau zumzi abia ajungeau la 40.Cred ca si aici este o cheie in a supravietui,si chiar a scoate profit,ca site de reduceri.
    In alta ordine de idei ,am observat ca esti familiarizata cu site-urile de reduceri asa ca mi-ar placea sa vad un post de-al tau,si o parere sincera si despre agregatoarele de reduceri(eventual si despre al meu daca nu cer prea mult,care precizez ca este inca in versiunea de teste) .
    Succes la blog-ereala .

    1. @Eduard- Eu nu am afirmat ca nu erau pe agregatoare, au fost dintotdeauna. Cat despre numarul de oferte active, cazul pe care mi-l prezinti tu nu stiu cat este de relevant, dintr-un simplu motiv: au acest numar urias de oferte pentru ca le tin luni in sir. Posteaza putine oferte noi in fiecare zi. In opinia mea, o oferta care sta pe site mai mult de cateva zile, o saptamana, nu mai e oferta. Pretul cuponului devine pret final al serviciilor.
      Va urma probabil si un post despre agregatoare. Si da, sunt in tema, asta pentru ca lucrez in acest domeniu de aproape doi ani 🙂 Multumesc pentru vizita si te mai astept pe aici.

  7. @Iulia – Am cumparat de pe grouprice.ro o oferta de vacanta in tenerife cu all-inclusive gasita pe agregatorul de la gsp. Dupa care am urmarit zilnic evolutia ofertei pe gsp sa vad cum se vinde pentru ca am fost printre primii 10 care au cumparat oferta. Din ce am remarcat se vindeau nu mai mult de 3-4 pe zi ceea ce ar insemna ca totusi vanzarile erau reale. Eu cel putin mor de nervi cand vad pe agregatoare oferte abia aparute ieri cu 500 de vouchere vandute, care sunt toate din burta, tocmai pentru a mai propulsa oferta in clasament. Mi se pare pur si simplu bataie de joc fata de client. Iar referitor la grouprice, sa stii ca au contracte direct cu hotelurile din strainatate (ex: spania, grecia etc) ceea ce ma gandesc ca se traduce in investitii mai mari la capitolul vanzari si probabil se justifica sa tina ofertele mai mult. Iar personal prefer un voucher direct la hotel decat sa discut cu vreo agentie care te abureste de nu mai stii exact ce servicii ai plati initial. Parerea mea…

  8. Cine dracu este Iulia Nicolae ????
    Am cautat pe net si nu am gasit mai nimic..
    Vad ca aici fiecare isi da cu parerea despre afacerile altora.
    Intrebare: decat sa va dati cu parerea sau sa criticati, ori sa faceti publicitate mascata intre fraze, de ce nu va faceti propria afacere si sa lasati salarile platite de altii voua, altora mai putin ipocriti?

    1. O sa te rog sa pastrezi un ton respectuos, totusi esti pe blogul meu, iar daca te uiti la numele meu, o sa vezi ca nu se scrie Iulia Nicolae 🙂 Incerc sa-mi dau seama care iti este supararea. Ai o mica afacere sau un site de reduceri si esti nemultumit?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *